5:47 PTG

(7) Comments

Cepat, Mudah, Ringan

tajuk post saya kali ini berkenaan 5 software/website yg saya gunekan sekarang ini... 5 bende tersebut mmg saya gune selalu dan sungguh mudah digunakan... ia juga tersgtlah ringan utk software tersebut install di pc anda (size kecik) dan cepat @tepuktangan

ni plugin Windows Media Player, utk displaykan lirik lagu yg anda tgh dengar. lirik lagu ini dicari dr internet dan automatik display terus dlm media player. so, pastikan anda on internet connection sblom layan lagu ni@siul saya gune semasa tgh rest kepala otak @siul
3 bintang utk software ni @star@star@star (3/5) @tepuktangan



nih mmg wajib bg saya, kerana gmbr digicam saya lepas tangkap je mesti melebihi 1mb or 2mb ke atas. so saya memerlukan software utk resizekan dgn cepat dan mudah. sblom nih gune Paint-It dan photoshop utk resizekan satu2... mmg leceh dan menyusahkan.. pastu gune google picasa, same gakk.. last2 jalan-jalan kat google, tibe2 jumpe plak software nih.. Cepat, Mudah & Ringan @sengihnampakgigi dgn hanya drag(folder gmbar) ke icon software tersebut, kemudian die akan resizekan format gmbr tersebut dgn renamekan lg... nk sizekan format, hanya renamekan name software tersebut... Senang kan?? @senyumkenyit 5 bintang utk software ni @star@star@star@star@star (5/5) @tepuktangan




Selepas penat coding mengcoding website, @sakit nk tgok hasil website tersebut di mane2 browser(pelayar) seperti mozilla firefox @ Internet Explorer @ Safari dan lain2 lg.. so, website tersebut bleh generatekan result hasil coding anda. iakan displaykan website anda dgn lebih puluhan browser ikut version.

Sesuai utk check website yg anda buat adalah compatible/sesuai dgn browser lain. contohnya, skrg di pc saya, saya gune browser firefox v3 dan IE v7. jadi saya nk tahu, klau ade user lain dr tempat/pc lain yg gune browser lain spt firefox v2 atau safari, nk tau mcmane hasil website tu, jd dgn browsershot.com nih, ia boleh selesaikan masalah tersebut.
5 bintang utk software ni @star@star@star@star@star (5/5) @tepuktangan




Software ni amat mudah dan ringan utk diinstall di pc anda. saya gune utk create thumbnail website.. dan juge nk shoot keseluruhan website ataupun nk sebahagian kawasan website yg
yg anda nk shj. contohnye, saya nk shoot gmbr header website tuh shj.. so saya letak size height & width, pastu die capturela.. siap @raya
4 bintang utk software ni @star@star@star@star (4/5) @tepuktangan



Saya gune utk display file2 format .pdf(adobe reader) dan juga .odt(open document).. kadang2 document yg saya dpt adalah dlm format tersebut, jd nk cari software satu2 utk bace tiap2 document tuh mmg melecehkan dan juga akan beratkan pc saya klau install bnyk software hanya utk bace document. jadi software ini mmg sesuai sekali.. @tepuktangan bile nk open document .pdf lg cepat dr adobe reader @sengihnampakgigi tp ade skit kelemahan die, resolution die baca agak kurang jelas skit berbanding adobe reader.. tp still adobe reader saya pakai gak utk bace .pdf @cinta
3 bintang utk software ni @star@star@star (3/5) @tepuktangan
7 Responses to "Cepat, Mudah, Ringan"
kodin said :
Rabu, 02 Julai, 2008
testing comment cun :D
kodin said :
Rabu, 02 Julai, 2008
testing
Kujie said :
Isnin, 14 Julai, 2008
terimakasih....

bagi newbie mcm saya, maklumat ini sgt berguna..
kodin said :
Selasa, 15 Julai, 2008
same2.. harap ia bermanfaat kpd awak :)
PakarHowTo said :
Jumaat, 08 Ogos, 2008
Thanks a lot to you Bro Kodin for the information.
Saya dapat ilmu baru.

Lepas ni pun...selalu2lah share your knowledge.
Saya akan selalu singgah ke blog ini untuk mendapatkan ilmu2 baru dari Bro.]

adios...
am said :
Rabu, 13 Ogos, 2008
salam kodin..

yang web shot tu am guna dalam wp admin dia tak lepas ar.. ada solusi macam mana nak buat... yang sekarang dia cuma capture wp login..
kodin said :
Jumaat, 15 Ogos, 2008
salam am. webshot tuh mmg tak dapat nk capture page2 mane yg perlu login. saya ade cari software2 lain yg mcm webshot, tak jumpe lg yg boleh capture page berlogin.. so, tak dpt saya nk tolong :)

Catat Ulasan

nak komen, komen elok2 skit ek...