8:21 PTG

(5) Comments

Buit Duit Dengan Gambar???

ini post yg ke-41 :p

hehe.. sebenarnye baru je involve bab2 design ni.. takla berapa power pun.. pandai memanipulate gmbr yg dah ade je.. :)

selalunye saya akan mintak tlong kawan designkan sbb dorg lg expert.. antara nye man & duez.. tq so much :)

klau design sendiri, saya biasenye akan cari bahan di google image search.. tp klau nk gmbr yg lebih quality, 2 tempat saya akan pegi iaitu di http://www.sxc.hu dan http://www.iconfinder.net (lebih kpd icon)

saya akan cari gmbr mane yg saya nk, dan startla design.. :)

nk tau tak, dgn gmbr pun kite boleh duit sebenarnya.. ;) mase diploma dulu, man rekemendkan website ni shutterstock.com . website ini tmpt kite jual gmbr yg kite design atau tangkap gune camera.. so, ape jua gmbr yg korang tangkap berpotensi dibeli org. bukan sahaja gmbr malah video pun same gak... :)

setakat ini saya memperolehi $usd 23.55 . sekarang dah kurang tangkap gmbr, sbb tak ade masa. so, tuh yg earning tak bnyk tuh... time dulu semgt2 bleh lah.. :p tgokla klau ade mase, bleh go on balik :)

Gambar paling ramai org beli.
Awan depan, matahari belakang.
Ni tangkap kat tepi pantai kuala perlis, perlis.. mase senja.. mmg cun time tuh :)






Video Org Beli
Banyk2 video yg saya jual, video ni je yg ade org beli. Video keluarga ulat gonggok.. huhuhu.. :D
ni ditangkap mase jalan2 dlm hutan nk cari tapak camping..

ni galeri video saya









My most popular images for sale at
Shutterstock:









man ade bgtau, paling bnyk org beli adalah gmbr design sendiri iaitu bentuk icon, logo dan yg menggunakan illustrator.. bukan gambr yg tangkap gune camera.. hhhmmmm... :|
5 Responses to "Buit Duit Dengan Gambar???"
ahib0205 said :
Selasa, 29 Januari, 2008
nak komen, komen elok2 skit ek? hi.. komen suka ati la nk komen apa beb. ehehe... oit kodin, ko wat la post cara nk earn dgn gmbar tu. 4 sure ramai nk tau tu... share2 jgn tak share mcm mana dpt berdollar2 tu. heheh... ok prend?
Azman said :
Selasa, 29 Januari, 2008
"man ade bgtau, paling bnyk org beli adalah gmbr design sendiri iaitu bentuk icon, logo dan yg menggunakan illustrator.. bukan gambr yg tangkap gune camera.. hhhmmmm... :|"

kodin, tu kes aku je huhu, pasal aku takleh nak compete pakai gambar yg ditangkap pasal aku tak expert ar kodin.. anyway, kalau lagi byk korang letak gambar + quality, lagi byk boleh dapat.
Izzaldin said :
Rabu, 30 Januari, 2008
ahib: heheh.. ok2.. nnti aku update. tp aku takla power sgt pun.. just try jee..

man: hehe. btol tuh man.. klau gmbr tangkap, pastikan yg berkualiti

kelly: nk post kat shoutbox tuh tak muatla :p ok. kite upload, letak title/tag/keyword/desc psl gmbr tu.. pastu wait approval dr website tuh. kite kene ikut requirement dorg. klau tgkap gmbr pastikan berkualiti n lebih dr 2/3 mgpx.. so bile dah diapprove, gmbr kite akan dilistkan di gallery website tuh. so, tunggu jela org beli.. setakat nih satu gmbr berharga $0.25.. kire okla.. sbb website ni sahaja yg tak terlalu strict sgt nk approve gmbr asalkan korg bace term2 die..

nk add ym, mintak id ym kat kaykay xpun masuk frenster/kodin :)
kelly said :
Rabu, 30 Januari, 2008
bagus2.. aku mintak ngan kaykay kot. :)
ahib0205 said :
Rabu, 30 Januari, 2008
kodin, ada baru punya leh wat duit dgn gambar. Aku baru update blog aku

Catat Ulasan

nak komen, komen elok2 skit ek...